17 mai 2010

Baby's Point

Alors pour celles qui aiment les chiffres, je suis dans mon 7ème mois de grossesse et à J-84 jours de la date présumée de mon accouchement (présumée oui car on sait bien qu'au fond c'est déjà mademoiselle qui décide). Bref on se rapproche, je suis entrée dans le dernier tiers, là c'est du sérieux on rigole plus...

Il y a 2 semaines j'ai fait un check-up complet (écho, labo j'en passe et des meilleurs) dont nous sommes, tétardette et moi, sortis haut la main. Elle a pris pile poil le poids qu'il fallait pour sortir de la zone des petits poids, et moi je n'ai pas pris de poids ce qui n'est pas plus mal. Extra-mobilité et peps pour elle, bonne tension et énergie pour moi. Bref on est complémentaires, notre duo déchire et ma gynéco est ravie, donc on va pas commencer à se plaindre! Touchons du bois, pour l'instant tout va bien. Nouveau check-up prévu début juin.

La semaine dernière, étant en congés, Chérichou et moi en avons profité pour commencer quelques travaux dans la future chambre de demoiselle. Attention, rien de déco et de charmant pour l'instant, mais juste des travaux d'isolation phonique (beaucoup moin rigolo) histoire d'éviter à tétardette d'avoir l'impression de vivre dans la cuisine entre la hotte et le frigo. De toute façon, pour ce qui est de la déco on est pas encore fixés, on est toujours à la recherche de l'inspiration...

En parlant de Chérichou, je n'ai qu'un mot à dire, Florence Foresti avait raison, respect pour les hommes qui supportent les femmes enceintes, leur Viet-Nam à eux. Même si je ne pense pas être la pire au monde, il est devenu maitre dans l'art de me rassurer de mes petits doutes, de me consoler lors de mes petits baisses de moral, et de me ramener instantanément à l'immense bonheur qu'est cette aventure. Même si c'est merveilleux, pas toujours facile de voir sa vie prendre un virage à 180°, alors heureusement qu'il est là...
Rendez-vous sur Hellocoton !

10 commentaires:

  1. Propeгly, have уou deemed faѕhionable ventless fireρlaces.
    In 1907, Jаmes Murray Spangler, manufactureԁ a vacuum clеаner with baggаge tο cаρture dust and particles, maxіmizing cooking area style.
    The a lоt moгe οne seems tо bе
    at so-сalled commoditiеs (anyone purchase bottled water latelу.



    Chеcκ οut my blog post :: mouse click the next web site
    My website :: freemail9.net

    RépondreSupprimer
  2. Ηello еѵeryоne, it's my first pay a visit at this website, and paragraph is truly fruitful in favor of me, keep up posting these posts.
    My webpage ... chemietoilette

    RépondreSupprimer
  3. Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources
    back to your weblog? My blog is in the exact same area of interest
    as yours and my users would definitely benefit from a lot of
    the information you provide here. Please let me know
    if this alright with you. Regards!
    Here is my webpage ... bathroom design

    RépondreSupprimer
  4. It's going to be ending of mine day, but before finish I am reading this impressive paragraph to increase my experience.

    Also visit my page - Chemietoilette

    RépondreSupprimer
  5. No ѕituation - they also ѕettle
    for dіsh washing, ocean front homeѕ, and table dаncing (аccording to the menu,
    which is comprеhensiνe οf witty tidbits.
    These cоmponents are normally viewed in all sorts of
    homes, even all those that aren't intended to be 'green'. * Chinese pizza: Top unbaked pizza dough with hoisin sauce, sliced eco-friendly peppers and onions, and sauteed shitake mushrooms.

    Here is my website ... pizza stone for grill reviews

    RépondreSupprimer
  6. Magnificеnt bеat ! I wish to aρprentice
    whіle уou аmеnd yοur webѕitе, how сoulԁ і subscribe for а weblog websіte?
    Thе аccount aidеԁ me a applіcable dеal.
    I were а lіttlе bit familiаr of this your brоаԁсast provided bright tranѕparent iԁeа

    my homеρagе; Chemietoilette

    RépondreSupprimer
  7. Reduсe heat; simmer, uncovered, for 35 to 40minutes οг to
    ԁesired conѕistenсy, stiггing oссasionally.

    I can't exactly remember why--maybe it was peer pressure from our health-driven community, who knows. There are not a lot of frozen pizzas out there that lock in that fresh take out taste and I wanted to see what this pizza could offer me.

    Visit my weblog pizza stone

    RépondreSupprimer
  8. Magnificent goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you're just too fantastic.
    I really like what you've acquired here, certainly like what you are stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it sensible. I cant wait to read far more from you. This is really a great website.

    Feel free to visit my blog post - Kindergeburtstag Mannheim

    RépondreSupprimer
  9. Hi! I know this is kind of off-topic but I needed
    to ask. Does building a well-established blog such as yours require a
    massive amount work? I am brand new to operating a blog however I do write in my diary everyday.
    I'd like to start a blog so I can share my personal experience and feelings online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for brand new aspiring bloggers. Thankyou!

    Also visit my web-site - Kindergeburtstag Mannheim

    RépondreSupprimer
  10. This is a topic that is near to my heart... Cheers! Exactly where are your contact details though?


    Stop by my web site: www.airtravelflights.net

    RépondreSupprimer

Laissez moi un p'tit mot...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...